Johto ry pähkinänkuoressa

Johtamisen ja talouden tiedekunnan opiskelijat ry, tuttavallisemmin Johto, on alunperin vuonna 2011 perustettu tiedekuntajärjestö. Johdon pääasiallinen tehtävä on ajaa tiedekuntansa kuuden tutkinto-ohjelman ja niiden alaisten opintosuuntien etua. Johdon toiminnasta vastaa kuusihenkinen hallitus, johon kuuluu opiskelijoita eri tutkinto-ohjelmista. Johdon ylin päättävä elin on vähintään kaksi kertaa vuodessa kokoontuva yhdistyksen kokous. Yhdistyksen kokouksissa äänivaltaa käyttävät jäsenjärjestöjen (Boomi, Iltakoulu, Staabi, Complex, Indecs & Man@ger) nimeämät edustajat.

Jäsenjärjestöt:

Politiikan tutkimus: Iltakoulu ry

Kauppatieteet: Boomi ry

Hallintotieteet: Staabi ry

Tietojohtaminen: Man@ger

Tuotantotalous: Indecs

Leadership for Change (LFC) -maisteritutkinto-ohjelma: Complex

Johdon toiminnan painopiste on edunvalvonnassa, mikä näkyy aktiivisena yhteydenpitona ainejärjestöihin ja tiedekuntaan. Johto järjestää joka kuukausi kollegion, joka kerää yhteen ainejärjestötoimijat, hallinnon opiskelijaedustajat, sekä muut aktiiviset opiskelijat keskustelemaan ajankohtaisista asioista. Kollegiot mahdollistavat avoimen tiedonkulun tiedekuntatasolta ainejärjestöihin.

Edunvalvonnan lisäksi yhteisöllisyydellä on tärkeä rooli Johdon toiminnassa. Johdon järjestämään tapahtumatarjontaan kuuluvat esimerkiksi kaksi kertaa vuodessa järjestettävät englanninkieliset kv-sitsit, sekä vappuviikkojen vapputapahtuma. Vuoden suurin tapahtumamme on lukuvuoden alussa järjestettävä Johtajuussymposium.

Johdon toimintaan pääset parhaiten mukaan seuraamalla viestintäämme Facebookissa, Instagramissa, Twitterissä ja Telegramissa. Tervetuloa myös käymään ja jutustelemaan Johdon toimistolle Pinni A:n 5. kerrokseen!